Bra och dåliga nyheter

Vi börjar med de bra nyheterna: Aron fick tillbaka sin tentamen i början av veckan och han fick VG på den! VG är det högsta betyg man kan få. Jag är så stolt över honom. 
 
De dåliga nyheterna är: Min mormors cancer går inte att behandla mer så hon har inte så länge kvar att leva. Jag är jätteledsen över detta, men jag vill ändå inte prata om det med någon, så jag försöker hålla masken. Jag vill inte tänka på det för då blir jag så ledsen. Så jag försöker sysselsätta mig så att jag tänker på annat, t.ex. plugga stenhårt. Eller som idag då jag bakade chokladmuffins med chokladbitar. 
 
Det blev 18 st, men dessa var de enda fina.
 
Det gör även så att jag sover dåligt om nätterna och har extrem huvudvärk på grund av detta. Men Aron stöttar mig och är min klippa varenda dag. Idag blev jag överraskad med världens finaste bukett rosor när jag kom hem från skolan. Han är bara för bäst.