Denna kurs

Jag har haft det fullt upp i tankarna de senaste dagarna. Jag har tänkt på nära och kära och varit orolig. Det har också gjort det svårt att koncentrera sig på plugget. Men det har ändå gått sådär med pluggandet.

Den här terminens kurs handlar om organens struktur och funktioner. Hittills har vi lärt oss om centrala nervsystemet, sinnesorganen och stödjevävnader. Men det är MYCKET kvar. Denna kurs är väldigt stor, den är på hela 46,5 högskolepoäng, så den sträcker sig in på nästa termin också. Till kursen har vi fått en gigantisk målbeskrivning på 890 punkter, och vi ska lära oss varenda detalj och process som nämns där. Det är tungt, man vet inte riktigt vars man ska börja. Men det klarnade upp lite idag då två äldrekursare besökte vår lektion och gav oss (hela klassen) tips och råd. Sedan tror jag även att man med tiden lär sig hur man själv arbetar bäst och vill göra. Men jag gillade förra kursens upplägg bättre. För då fick man målbeskrivningar för varje vecka och då visste man exakt vad som förväntades av en den veckan. Jaja, det ska nog gå! ☺

Igår köpte jag ett par ugglelyktor som jag är helt förälskad i.

 

Kommentera här: