Bostadssökande

Vi har fortfarande inte fått tag i någon bostad och snart kommer det andra antagningsbeskedet vilket förmodligen kommer att leda till att ännu fler söker bostad och vår chans att bli erbjuden en bostad förminskas ytterligare. Men vi letar för fullt och hoppas att vi blir erbjuden något innan dess. Jag vill verkligen trycka på det här med att ställa sig i bostadskö i tid, det är så himla viktigt! Vi har båda två stått i bostadskö sedan Juni 2013, men det räcker inte till en lägenhet i den rådande bostadsbristen. Känns lite tokigt att vi beställt en matgrupp då vi inte har en bostad än. Men någon gång kommer den ju att komma till användning.
 
För tillfället är jag i Turkiet, i Side, och solar, badar och bara tar det lugnt. Det här blir nog min sista semester på väldigt länge, så jag försöker njuta så mycket jag kan trots all stress med bostadssökandet. Som tur är min underbara pojkvän kvar i Sverige och försöker sitt allra yttersta med att hitta oss en bostad. Vilken tur jag har som hittat mig en sån kille! ♡ Jag försöker också kolla lite bostäder, men internet här är inte det snabbaste. 
 
 

Kommentera här: