Jul, jul, strålande jul

På julafton fick jag träffa hela familjen förutom min äldsta brorsa. Men jag håller tummarna för att han kommer och hälsar på någon dag innan jag far. Det var så härligt att träffa allihop. I julklapp fick jag av mina föräldrar mest pengar men även lite småsaker. Precis som jag ville. Jag tänkte mycket på att det skulle bli så jobbigt att ta med sig allt hem till Umeå igen om det hade varit en massa saker. Så det var bra att det inte var det. Dessutom så var det enda jag önskade mig att få träffa allihopa och bara ha en mysig tid tillsammans. Och det fick jag! :D Av Arons föräldrar fick jag ett presentkort på SF, det var jättesnällt av dem! Och Aron och hans syster fick också varsitt. Så någon dag framöver ska vi nog ta en mysdag och se lite bio. Det kommer bli underbart! Det var ett tag sedan vi såg bio och det är synd, för det är ju så mysigt.

 
På juldagen for jag till Jokkmokk för att träffa vännerna. Jag hängde med tjejerna och det var så mysigt och roligt. Jag hade en underbar kväll.

På annandagen var vi med hjärtats familj på dagen och så åt vi middag hos dem. Det serverades köttsoppa med klimp och renkött. Det var supergott! Och det var såå längesen vi åt det, så det var helt klart efterlängtat. Sedan på kvällen var jag med Matilda, Elin och Oskar och myste på. Vi såg på film och serier och bara hade det gott som tusan. Det var så härligt!

Idag åkte jag och hjärtat till min familj igen. Vi åt middag och efterrätt här. Min favorit; ostkaka! (Och glass!) Nu ska vi plugga litegrann, sedan får vi se vad kvällen har att erbjuda.

Som jag har saknat allihopa!

Kommentera här: