Första dagen

Jag har haft fullt upp med flytten så jag har inte haft tid att skriva något på bloggen, sorry! Det blir inga bilder på lägenheten denna gång eftersom att det fortfarande är mycket kvar att göra. Men sen när det är klart ska ni få se. Det är verkligen jätteroligt att inreda och fixa i sitt alldeles egna hem, men det är dyrt.
 
I torsdags for vi tillbaka till Jokkmokk och lastade släpet. På fredagen var vi med vänner hela dagen och natten. Det var supermysigt och jag kommer att sakna allihop. Tidigt på lördagmorgon drog flyttlasset och vi till Umeå. Därefter har dagarna bara bestått av att packa upp våra saker och handla sånt vi behöver.
 
Igår och idag har det varit soligt här i Umeå och jag hoppas verkligen att finvädret håller i sig. Idag var min första dag på universitet, jag var lite nervös men det gick bra. Vi träffades i kårhuset och fikade och pratade och jag gick med i studentkåren. Jag hade dock aldrig hittat dit om det inte vore för Aron. Han visade mig vars det låg. Han hade nämligen rundvandring igår med sin nollningsgrupp och de har samma studentkår och därmed kårhus som oss.
 
Nu tänkte jag fixa lite till i lägenheten innan jag ska ner till Universitetssjukhuset och träffa min nollningsgrupp. Vi ska fika och ha rundvandring. Det ska bli kul, men jag är lite nervös. Det är bara en massa nya ansikten och man vet aldrig om man hittar nån vän. Men hittills har alla varit jättetrevliga!

Kommentera här: