Studieortsval

Fy så förkyld jag blev, jag hade ingen röst i fredags. Och hela helgen har jag låtit som en kråka. Dricker thé som att jag vore beroende, men det hjälper sisådär. 

Fredagens rundtur på sjukhuset var sådär, jag hade velat se och veta mer! Fast jag vet inte vad.. Jag bara kände att jag sett det mesta av vad han visade oss. Varför jag var där kanske många av er undrar? Det är ett svårt val vi har framför oss. Vi måste nämligen välja studieorter innan mitten på April. Valet är mellan Umeå, Sunderbyn, Östersund och Sundsvall. Den ort vi väljer kommer resterande tid av utbildningen ges på. Detta för att alla inte ryms i Umeå helt enkel, så har det alltid varit. Det är nämligen nu efter jul som våra kliniska kurser börjar, och sjukhuset i Umeå är helt enkelt för litet för att kunna ge så många elever en BRA utbildning. Så vad tycker ni, Umeå eller Sunderbyn, gott folk?

På vägen hem hälsade vi på storebror med familj, och där möttes vi även av största storebror med familj. Det var sååå mysigt!

Vi provade även Bastard Burgers och det var mumma! 

 
Lördagen spenderades med Arons föräldrar och kvällen med Matildis. Idag efter lunchen for Aron och hans föräldrar till stan för att installera Aron där. Han ska ju ha praktik på Sunderby sjukhus i 6 veckor nu. Så då lämnade de av mig hemma hos min familj. Och här har jag myst på, och sovit för jag är så trött i kroppen (av sjukdom tror jag). Jag kommer sakna dig älski ❤️

Kommentera här: