Senväg

Oj det var länge sedan jag skrev här, heh. Jag har helt glömt bort.

Tentafesten var kuuul! Söndagen var inte jättekuuul. Förresten, måste man ta bort julen? Jag vill inte.. 🙈

Vad har jag gjort i veckan? Jo pluggat en hel del.

De på den nya kursen skrämde oss att den är stor och att vi måste börja plugga NU. Så sagt och gjort. Men trots pluggandet känns det inte som att jag lärt mig så mycket.. Vardagssysslor tar längre tid än vad man tror. Städa, laga mat och diska så har hela dagen försvunnit. 

Igår var jag på personalmöte, och jag ska bli schemalagd nu! Måste bara bestämma mig för när, men tror att jag ska ta torsdagar jämna veckor. Det passade bäst med mitt schema.

Innan mötet passade jag på att gå på stan, när jag ändå var där. Hittade en massa fint! På vägen hem från personalmötet trodde jag att jag hittade värsta bästa genvägen hem, men efter lång tids cyklande såg jag en bekant byggnad och upptäckte då att min genväg var en SENVÄG. Så det var bara att vända om (för att inte komma vilse) och ta den vanliga vägen hem. Frös gjorde jag också.

Kommentarer:

1 Johanna:

Hahaha. Genvägar i Umeå blir alltid senvägar! :D

Svar: Hahah mycket sant! 🤣
Camilla Karlström

Kommentera här: