Otursdag(-ar)

Jaa vad ska man säga, det går bra nu? För det första; tåget jag åkte med blev 3 timmar försenat  (som om den ordinarie väntetiden på 40 minuter när man ska byta tåg inte är dryg nog). För det andra; jag kom fram till Umeå 50 minuter efter att sista lokalbussen gick (och det är över 3 km hem). Jag kom hem mitt i natten och skulle upp och jobba dagen efter.

För det tredje; efter första jobbdagen skulle jag storhandla och ramlade förstås med cykeln (jag hade ägg och porslin). Dessutom hoppade kedjan och jag hade för mycket grejer för att kunna fixa det där och då. Så jag fick leda cykeln hela vägen hem.

För det fjärde; jag tappade mobilen i betonggolvet idag så att skärmen sprack. TACKA GUD FÖR ATT JAG HAR GLASSKYDD! 

Jag har haft otursdagar. Men alla verkade komma samlade så nu får jag väl inga mer på hela året. 😉 Nä men trots detta så mår jag bra och är glad! Plugget går bra och på söndag kommer Aron hem. 

Jag har förresten, på tal om igelkottar, köpt ett dinosaurieägg.

 

Kommentera här: