Skolgrejjs

I veckan har jag varit med på en obduktion, det gick bra förutom att jag höll på att svimma. Jag började kallsvettas och så svartnade det för ögonen. Men som tur var så fick jag hjälp av en av dem som höll i momentet. Jag fick gå ut en sväng och lägga benen högt. Efter en stund var jag på benen igen och resten av obduktionen gick hur bra som helst.

Sedan så har jag även haft kapillärprovtagning (vi tar det på varandra) och därefter analyserat mitt blod och kollat hemoglobin och röda blodkroppar m.m. Resultatet visade att jag hade järnbristanemi. Men apparaten är inte världens tillförlitligaste då det var ett tag sedan de sist servade den. Dessutom så är kapillärprov inte lika tillförlitliga som venprov, och det ska vi ta vid ett senare tillfälle så jag väntar tills dess. Har dock ändå börjat försöka äta sådant med järn i, för det skadar ju inte.

Men nu ska ni få höra, våra julsaker är fortfarande framme. Skämmes på oss. Det har varit mysigt men nu ryker dem.
 
 
 

Kommentera här: