Första veckan

Skolan har dragit igång och jag är glad att vara tillbaka bakom skolbänken igen! Visst har det varit skönt med sommarlov och att jobba istället ett tag. Då har man fått vila upp sig. Men det har också fått mig att inse att jag faktiskt gillar att plugga! Första veckan har nu passerat och det har gått bra, jag har kommit in i plugget igen. 

I onsdags bjöds det på gratis hamburgare utanför Universitetet och det var inte några billiga burgare precis. De var lite mer exklusiva och dessutom SJUKT goda! Sen så fick man en alkoholfri öl till också.

 
I fredags hade vi tjejkväll, jag och några tjejer från klassen. Vi åt en massa godsaker och vi provade även att göra grönkålschips, och dem var bra! Sen så pratade och pratade vi bara. Och tiden flög iväg, så trevligt hade vi! Jag har saknat dem. Nästa helg skulle vi nog ses igen lät det som. 😁
 

Aron han är borta mest hela tiden, för han är fadder och "håller" i mottagningen (före detta kallat nollningen). Men det är kul, jag är med ibland när jag känner för det. Som igår, då vi bjöd över alla hem till oss och sen så gick vi ut på Villan efteråt. Där dansade vi så att fötterna värkte. Det var en bra kväll! 

Idag har Aron varit på ängarna och softat med sitt mottagningsgäng, och jag for in till stan en sväng och kikade på kläder. Men det slutade med att jag for hem tomhänt och beställde kläder istället. 

Och jag måste bara säga att det är sommar här i Umeå. Det är jättevarmt och soligt och har varit det i flera dagar nu. Wihoo!

 

Kommentera här: