Läkarsvansning

I onsdags var jag på "svansning" som det kallas. Då följer man efter en läkare en hel dag och får en inblick i deras arbete. Har man tur får man också prova på att göra endel grejer (som jag fick), men det var inte syftet med dagen. Men det var helt klart ett plus i kanten, enligt mig. Jag var på Medicincentrum på Norrlands Universitetssjukhus. Det var jätteintressant och spännande. Nu längtar jag mer än någonsin tills jag själv får börja arbeta.

Halva klassen var på svansning i onsdags och halva klassen idag. Vi måste nästan alltid dela upp oss i mindre grupper (som störst i halvklass) när vi ska göra sådana här aktiviteter. Men alla var på olika kliniker och alla var hos olika läkare.

Idag hade jag självstudier så jag pluggade på litegrann, men det är svårt att veta exakt vad man ska plugga på då vi nyss har börjat med kursen och man inte riktigt har koll på hur den läggs upp och vad som komma skall. För man vill ju plugga på det som kommer på föreläsningarna, det blir mest effektivt så.

Till middag idag så gjorde jag kycklingfärsbiffar. Ingen av oss har någonsin ätit det förut men båda tyckte att de var riktigt goda! Middagstips.

Kommentera här: