Midsommar

Idag har vi strålande sol här uppe i norra Norrland. Och om ett tag ska jag bege mig ännu mer norrut, för att jag ska och hälsa på min mormor och vara där hela midsommarhelgen. 

Jag tog studenten för två veckor sen och kan fortfarande inte fatta det. Tiden går så himla fort, känns som att det var nyss som jag började på gymnasiet. Nu väntar jag bara på ett antagningsbesked till universitetet. Men det tar så himla lång tid! Man kan nästan inte göra någonting förrän man vet om man är antagen.. För du måste vara antagen för att få söka studentbostad. Så jag sysselsätter mig med att sommarjobba medan jag väntar på beskedet, annars skulle jag nog bli galen. Men trots detta har jag börjat köpa och titta på inredning redan nu, för det är typ det enda man kan göra. För man kan inte köpa soffa, köksbord etc. Inte när man inte vet hur stor lägenhet man kommer att få. För vem vet, hips vips så blev man med en etta på 34 kvadrat och står där med sitt bord för 6 personer och sin stora soffa med dubbeldivan. Det scenariot hade inte varit speciellt kul. Så jag väntar med att köpa sånt. I onsdags var jag i Luleå och köpte då ett grytunderlägg i silver. Det var det första och enda jag köpt till lägenheten. Hahaha.. Jag vågar ju typ inte köpa något förrän jag har fått en lägenhet. För jag vet ju inte hur tapeterna eller golvet ser ut och vilka inredningsdetaljer som passar in. Men ett fint grytunderlägg fick följa med mig hem iallafall, och jag älskar det!

 
På vägen hem från mormor ska jag svänga förbi stan igen och försöka mig på att shoppa inredning och saker till läggan. Vi får se hur det går.. 


Kommentera här: